Tuesday, 27 September 2011

Tutorial : Disable Right Click

helloooo ..GUD overnight semua :)
     hehe .. ha , korang pun x tdor lagi ?
saya pun .. hehe .. yela , smntara nak tpon buah aty japgi .. :)

tgh malam buta ni saya nak la kongsi kan lgi ape yg saya dpt kt tutorial ni ..
         
korang semua mesti la xmau kn org len jdi COPY CAT kan ?
        bukan KOPI KUCING ye ! hehe ..
merapu lak dah saya ni ..

senang je korang nak wat .. kome pun paham , xkan deme x phm lak kan ? .. hehe .. aish , BERkome2 ngan BERdeme2 lak saya ni ye .. hehe ..

okay okay ! korang juz ikut je kt bawah ni k :

1. Dashboard > Design > Add a page element > Html / Javascript
2. And then , COPY kod bawah ni :


<script language=JavaScript>
<!--

//edit by unwanted

var message="Masukkan Mesej Anda Disini";

///////////////////////////////////
function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Fuction("alert(message);return false")

// -->
</script>


3. Pastu PASTE kod kt atas ni kt html/javascript tu k !
4. PREVIEW la dulu kalau nak n then SAVE terus !

* ha , yang tulisan warna MERAH tu , korang tukar la ngan ayat sendiri k ! bubuh je pape pun .. hehe :)

Kalau korang tak faham , korang leh pergi kat sini : LyssaSecret =)

THIS TUTORIAL CREDIT to :


^_^ aik .. tak kan tenGok Je .. Like La seKaLi .. TQ . muuahhh ^_^

0 comments:

Post a Comment